Smrť chodí po sociálnych sieťach

Autor: Peter Nagy | 15.1.2012 o 21:03 | (upravené 15.1.2012 o 21:28) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  322x

Smrť na sociálnych sieťach bola v roku 2011 populárnejšia ako všakovaké virálne videá s mačičkami, deťmi, meme a inou webovou kultúrou. Ako asi vyzerá taká smrť?

Blik. Vyskočí malé okienko, nová správa prijatá. Rozkliknete si ju a zistíte, že vám píše kamarát: „Počul si, čo sa stalo?" Prvé, čo vás napadne je, že Katka, vaša dlhoročná kamarátka, sa opäť vyspala s nejakým hovadom alebo že alkoholik Milan bol prichytený triezvy. Namiesto toho však dostanete link na niektorý zo spravodajských portálov. Opatrne skontrolujete dôveryhodnosť webovej stránky, či má všetky potrebné certifikáty, aby bolo bezpečné na nej surfovať a zistíte, že umrel Demitra. Lietadlo. Trosky. Vyšetrovanie. Smútok. Pozostalí.

 

Zhlboka sa nadýchnete, očami zoskenujete článok snažíte sa vstrebať, čo sa stalo. Kliknete naspäť na sociálnu sieť, či vám náhodou ten dotyčný kamarát niečo iné nepíše. No zrazu ako keby vám monitor vybuchol. Je to všade. Zdieľa to dokonca aj stalker Fero, ktorý má sociálne siete iba na špehovanie ostatných. O dve sekundy si všimnete, že už je vytvorených X stránok typu: „R.I.P. Paľo", „Myslíme na teba..." , „Ďakujeme...". Ľudia sa pridávajú v tisícoch každým žmurknutím a vy ani nestíhate sledovať číslo, ktoré rastie do nebies.

 

Od momentu, kedy vám váš kamarát poslal správu ubehli dve minúty. Počas tretej minúty dostanete tri správy, kde sa vás pýtajú, prečo ste sa ešte nepridali k niektorej zo stránok vyjadrujúcich sústrasť. Vo štvrtej minúte vás označili za bezcitného egomaniaka, ktorý nedokáže vyjadriť ani trošku smútku pre svoj národ, vlasť a hokejovú reprezentáciu. V piatej minúte ste zistili, že vaša priateľka je zrazu „nezadaná". V desiatej minúte už nemáte priateľov.

 

Začalo to už spomínaným úmrtím jedného z najznámejších slovenských hokejistov Paľa Demitru (Pre tých, ktorí túto správu nezachytili), pokračovalo zakladateľom firmy Apple Steve Jobbs-om, ktorý podľahol na rakovinu a nakoniec československý národ šokovalo úmrtie bývalého disidenta a prezidenta Václava Havla. Každá z týchto správ zasiahla siete iným spôsobom s inou intenzitou. Vďaka tomu sme si ľahko mohli uvedomiť, ako sú v povedomí ľudí niektoré osobnosti.

 

Víťazom popularity na Slovensku sa jednoznačne stal Paľo Demitra, keďže vďaka marketingovému ťahu, akým bolo ukončenie pôsobenia v drese reprezentácie, sa zafixoval v mysliach ľudí na relatívne dlho. Vďaka fanúšikom všetkých futuristických hračičiek so začiatočným písmenom I sa na druhom mieste rebríčku umiestnil Steve Jobbs. Bronzové miesto si odniesol pán prezident Havel vďaka tým pár užívateľom, ktorí ešte zažili štrnganie na námestiach. Zemiakové miesto zostáva vodcovi Kim Čong Il-ovi, o ktoré sa postaralo Ministerstvo propagandy Severnej Kórey.

 

Pre všetkých tých tam vonku, ktorí sú pevne rozhodnutí sa stať slávnymi je iba jediná rada, ktorú by si mali vziať k srdcu: Sláva nejakej osobnosti sa už v súčasnosti neráta počtom fanúšikov na jej fanstránke, ale skôr množstvom zdieľaní a like-ov na jej nekrológu.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?